Home Anmeldelser Beta Satan, Teufel Bash 7, d. 9/5 NV ★★★★★☆

Beta Satan, Teufel Bash 7, d. 9/5 NV ★★★★★☆

2974
0

Beta Satan gav knallertklubben prygl og vakte genkendelsens glæde efter 2 1/2 års koncertpause. Vi havde en skribent på pletten til Teufel Bash.

Med en teaser der lød på:

Rock n’roll all night long! – Dans – Vilde knallerter – Skydetelt – Knallertræs i lange baner – Knallertslangetræk – Förtress – Pølsevogn – Den Billigste bar i mands minde – Læder – Pigegarden – Slå søm i – Scorings garanti – Toiletter – Lykkehjul – Verdens hurtigste knallert – Orgelmusik – Stærkmandsmaskine – Knallertlotteri – Sprut – Fart – Punch – Wrooom – Dåsebajere – DOBBELT-VODKA-WHISKEY – Psyko billig bar – Ild – Disc jockeys, havde jeg rigtige store forvetninger til Teufel Bash 7, der udover foromtalte lækkerier, også formåede at lokke et af mine farvoritbands, Beta Satan, ud af deres skjul.

Jeg havde egentlig troet, at det ville være et mindre arrangement i knallertklubben Teufel, men da jeg og min veninde dukker op, minder det nærmere om Distortion, dog a la Nord ”Læder” Vest. Den første kø vi passerer er på omkring 200 mennesker, vi finder heldigvis en lidt kortere en af slagsen længere fremme, der dog stadig er lang – men det går hurtigt, og vi får vores adgangsbillet inkl. 7 Slots-øl for 100 kr. som lovet. Fantastisk koncept.

Da vi kommer ind er der proppet med mennesker, og det er næsten ikke til at komme frem til scenen, hvor bandet Förtress, der blandt andet består af en trommerslager kun iført underhylere og lædervest, er i gang med at afslutte deres koncert. Så er stilen ligesom lagt.

Som lovet går Beta Satan på klokken 23.30 sharp, de græder lidt og beklager sig, og fortæller at de ikke har haft tid til at øve fordi de har fået børn – og at det også er derfor at de ikke har givet en koncert i to et halvt år. Men hvis denne præstation er baseret på, ikke at have øvet i to et halvt år, så burde Feta Laban lade være med at øve noget mere og komme lidt mere ud af børnehulen, som de åbenbart er fanget i. For de gjorde det godt!

Der bliver lagt hårdt ud med “You Better Run”. Og hold nu kæft hvor er det fedt at høre Beta Satan live igen – og jeg har på fornemmelsen at alle der sammen med mig oppe foran er helt enige. Efterfølgende bliver der smadret igennem med “666” – der bliver headbanget, skrålet og skålet. Og sådan fortsætter det – Kåre svinger lystigt med mikrofonen mens de resterende bandmedlemmer smadret igennem alle klassikerne, som eksempelvis “Pray the Gay Away”, “Great Moments of Pleasure” og “Ravekenneth”.

Og bare for at gøre det hele mere exceptionelt lækkert, vælger Johannes Gammelby at supplere settet med 2 Malpractice-numre; “Mass” og “Lights Out” – sweet ass støj og skrål, og begge numre faldt i ekstrem god jord hos publikum.

Det var kort og godt en helt enestående aften med masser af kærlighed, ond rock, forfærdelig søde mennesker og Slots Øl. Beta Satan får 5 ud af 6 stjerner, og de får formentlig 6 næste gang – men så vil jeg heller ikke høre flere dårlige undskyldninger.

Følg Beta Satan HER og tjek videoen ud under setlisten.

Af Kristina Bonde Kristoffersen

Setliste: