Home Anmeldelser GFR Live: Motor, Headquarters Aarhus, 30/1 2013 **** (4/6)

GFR Live: Motor, Headquarters Aarhus, 30/1 2013 **** (4/6)

2328
0

Motor havde lidt rod med lydpotten og en influenza-ramt frontmand, men samlet set leverede bandet en sikker og professionel optræden på Headquarters i Aarhus.

Der var trængsel ved baren, men knap så meget trængsel foran scenen på den lavloftede bar og spillested, da Motor gik på den lille scene i hjørnet af lokalet. Frontmand Rasmus Madsen havde lidt bøvl med sin guitar i starten, så mens bandet holdt en rytme kørende, fortalte Madsen at han 8 timer tidligere havde ligget i sin seng i Esbjerg og haft det temmelig dårligt. At han var influenza-ramt kunne man ind i mellem høre på vokalen, men ellers lod han sig ikke mærke med at være lidt mat i sokkerne.

Guitaren blev klar, og Motor kunne sætte i gang, og det gjorde de i sikker stil. Potent og ukompliceret guitarrock med volumen godt skruet op, strøg ud over scenen og det afventende, men umiddelbart positive publikum. Samtlige numre stammede fra debutalbummet, Da Capo Gorilla, som vi anmeldte i oktober. Ind i mellem rockudladningerne delte Rasmus Madsen ud af diverse anekdoter og drillede sine (musikalsk meget kompentente) bandkammerater. Blandt salverne, der blev skudt ud over publikum, var blandt andet fine versioner af ‘OK Okay’, ‘Du Kender Mig Bedre’ og ‘Giv Mig En Farve’ og en særdeles potent fremførelse af det velfungerende  ‘Folk Snakker’.

En lang anekdote om en kvindelig parkeringsvagt endte ud i  ‘Prik På Jorden’, hvor der er dømt Beckerlee’sk guitar i opskruet tempo, og en lyd, der smager af opdateret, højoktans Gasolin. Det er solidt, energisk og kompetent. Der mangler dog, live som på albummet, de melodier, der for alvor sætter sig fast i hjernebarken efter man har lyttet til dem. Det er måske næste skridt for Motor. Eller måske er næste skridt for Motor bare at fortsætte med det, de gør forbandet godt – at spille ukompliceret, kompetent og potent, dansksproget rock med flabet charme. Det rækker til 4 stjerner i GFRock-bogen – også live.

Previous articleMotor – Midten Af Mars – 31/1 – 2013
Next articleSystem Of A Down – BYOB – 1/2 – 2013